De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 45 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta Latticia OT F300-100 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Y**************@g******** 30-06-2023

degelijke machine voor de koffiedrinker die iets meer wil

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Ik heb het toestel een 3 tal weken in mijn bezit om te testen. Daar ik op zoek was naar een nieuwe machine na mijn goesting niet te vinden in de cup machines eens eentje met bonen getest.
Op het eerste oog is het mooi toestel. Installeren is kinderspel, het gebruik ervan iets minder in het begin.
In het boekje staat veel tekst om allerlei functie te kunnen gebruiken en om te kunnen cleanen van alle leidingen. Hier moet verschillende combinaties van toetsen gebruiken en vind ik wat omslachtig.
Een aanrader is dat je de app gebruikt die je via een QR-code kan downloaden. Hier zoek je in wat je wil doen en je krijgt dadelijk een korte uitleg van hoe en wat je moet doen. Veel duidelijker dan het boekje.
Het toestel heeft een kleine bak om de bonen in te doen als je echt veel drinkt.
Het waterreservoir is 1.5l groot. Je denkt ow dat is veel maar dit gaat er snel door als je iedere keer moet spoelen als je niet meerdere tassen achter elkaar maakt. Het toestel spoelt bij het aanzetten, als de tas gevuld is spoelt hij binnenin en bij alle melkkoffies moet je na gebruik zeker de leiding voor de melk spoelen.
De opvangbak onderaan voor al dit water is klein en ledig je best dagelijks zit snel vol.
Bij het testtoestel zat de leiding om latte's of opgeschuimde melk te maken erbij dit is niet standaard.
de knoppen zijn degelijk en wijzen uiteindelijk na een paar dagen zichzelf uit en met een dubbele duw op de knop kan je 2 tassen tegelijk maken wat heel handig is wel.
Qua dranken heb ik persoonlijk van smaken niet te klagen. koffie wordt goed gemaakt.
De melkopschuiming werkt goed voor een machine. een mooie dikke stevig laag melkschuim op een latte of cafe creme.
Qua smaak kan je ook de maalgraad makkelijk in de machine veranderen en de machine bepaald dan de optimale tijd tss het watercontact met de gemalen koffie.

Mijn mening na enige tijd testen is
Het is een machine met een leercurve geen steile, maar als je een weekje gebruikt komt het vanzelf. het kraakt wel binnenin en je denkt dat er vanalles kapot gaat maar dit is niet zo.
Het is mooi afgewerkt makkelijk uit elkaar te halen om alles te kunnen kuisen.
Een grote tip is neem de melklans erbij deze zit er niet standaard buiten een darmpje en dat kan je niet makkelijk in een melkbrik te steken.
Voor een normale koffiedrinker is dit wel een degelijk toestel voor grootgebruikers/ veeldrinkers denk ik dat je beter een zwaarder toestel neemt.

Pluspunten

• installatie
  • waterreservoir
  • melklans

Minpunten

• kostelijk in aankoop
  • te klein opvangbak voor water

CharlotteA13 29-06-2023

Lekker koffie, maar zijn geld niet waard

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Onlangs had ik de mogelijkheid om de Melitta Latticia OT espressomachine te testen. Als een fervent koffiedrinker & koffieliefhebber was dit dan ook echt een leuke test. Thuis hebben we al een ingebouwde koffiemachine met bonen en ook een koffiemachine met capsules. Gezien de smaak van een vers gemaakte koffie met bonen nog steeds superieur is waren we dan ook zeer benieuwd naar deze. Jammer genoeg zijn we teleurgesteld in deze machine. Hoewel hij mooi en compact is, is hij allesbehalve stil. Voordeel is wel dat hij verschillende opties van koffie kan maken, van een gewone kop koffie tot een cappuccino en een latte. Maar je kan ook gewoon een kop warm water zetten voor een kop thee. De machine zelf is heel makkelijk te bedienen en je hebt een lekker en heel warme koffie. Groot minpunt vind ik zelf, is dat hij toch zeer luid is & ook heel vlug kraakt en hierdoor goedkoop overkomt. Terwijl het een zeer prijzige machine is, ook is het spoelbakje heel vlug vol. De app is geen meerwaarde, gezien hij amper werkt & meer een handleiding is voor je machine. Prijs-kwaliteit is dit geen goeie aankoop & blijven we meer fan onze goedkopere capsule machine die sneller is en stiller.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Luid
  • Kraakt, en klinkt dus goedkoop
  • Te duur

e***********@h********** 28-06-2023

lekkere koffievariëteiten in handomdraai

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

De Melitta Latticia OT F300-100 is een heel toffe machine, supergebruiksvriendelijk voor iedereen van ons gezin. Mijn dochter maakt er latte mee, mijn zoon warme, opgeschuimde melk en ikzelf geniet elke dag weer van een professionele cappuccino.
Een groot voordeel vind ik dat je de machine ook erg gemakkelijk schoon kan maken. Zowel het melkslangetje als het spoelen verlopen vlotjes. De opvangbak had misschien iets groter gemogen, evenals het bonenreservoir. Nu moet ik vaak eerst water weggooien voor ik koffie kan maken. Ik vind het al bij al een mooie en practische koffiemachine, een meerwaarde voor ons gezin !

Pluspunten

• makkelijk schoonmaken
  • niveau koffiesterkte instelbaar

Minpunten

• kleine opvangbak

e***************@m****** 25-06-2023

Melitta Latticia OT - test review.nl

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

We hebben via review.nl de Melitta Latticia OT espressomachine enkele weken mogen testen. Het inwerking stellen ging vlotjes. De grootte van het toestel valt goed mee. De bediening van het toestel is eenvoudig. Je kan kiezen uit koffie, cappuccino, latte macchiato, melkschuim, warm water. Met de instelknop kies je de hoeveelheid en sterkte van de koffie. Je kan 2 tassen gelijktijdig maken. Het toestel maakt lawaai bij het malen van de koffie en het reinigen maar dit valt goed mee. De melkopschuimer werkt heel goed. Af en toe kraakt het toestel. Het toestel reinigt voor- en na het maken van de gewenste koffie/melk (reiniging kan aangepast worden maar zo blijft het heel proper). Nadeel is dat het lekbakje en restbakje vlug vol zijn. We hebben genoten van de lekkere koffie!

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen
  • Goede melkopschuimer

Minpunten

• Lek- en restbakje snel vol

Kelly Slokker 25-06-2023

Luxe machine voor heerlijke koffie

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Voor ongeveer 2 weken heb ik de Melitta Latticia mogen uitproberen. Ik moet zeggen dat ik wel verrast ben over hoe de koffie uiteindelijk smaakt. Er komt echt heerlijke koffie uit, die ook naar wens per kopje af te stellen is. Dat is natuurlijk erg fijn voor de visite ect. Wel heb Ik in de 2 weken wat punten ontdekt dat mij wat minder bevielen. Zoals de tijd van ontkalken, na 2 weken geeft de machine al een teken dat ontkalken nodig is. En de lekbak/opvang reservoir is aan de kleine kant waardoor je die vaak moet legen. Kort om een mooie luxe machine voor een heerlijk bakje koffie.

Pluspunten

• Koffie sterkte per keer handmatig af te stellen
  • Heerlijke koffie met goede melkschuim

Minpunten

• Klein lek bak/ opvang reservoir
  • Snel ontkalken

a*****************@y******** 24-06-2023

Heerlijk warme koffie

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Ik kreeg de kans via review.nl om de afgelopen weken dit toestel uitgebreid te testen. We hebben zelf een filtertoestel van Melitta waar we heel tevreden van zijn, en ook deze Latticia heeft ons aangenaam verrast.
Het toestel is heel gebruiksvriendelijk, en het gebruik ervan wijst zichzelf grotendeels uit. Het is heel eenvoudig om de grootte van de tassen aan te passen en de sterkte van de koffie. De koffie heeft een heel volle smaak met dit toestel en de temperatuur is perfect. Ook de melkbereidingen benaderen de perfectie. Alleen het hartje op de cappuccino ontbreekt 😉.
Om toch een minpuntje te noemen: het waterreservoir is vrij snel leeg, en het residuvakje is ook heel klein. Zelfs als je tijdens het spoelen een kopje gebruikt, zit er toch altijd heel veel water in het bakje.

Pluspunten

• Warme koffie, volle smaak
  • Eenvoudig te bedienen
  • Eenvoudig in onderhoud

Minpunten

• Klein restbakje
  • Klein waterreservoir

y******@h********** 23-06-2023

Koffie goed, machine te duur

+ snel koffie
+ goede pre set
+ auto melk schuimer

- te duur
- te luid
Deze koffiemachine is vooral goed in het zicht, maar oppervlakkig goed! Een goede smaak en executie maar te duur voor zijn geld.

Pluspunten

• Snel
  • Lekkere koffie
  • Pre sets

Minpunten

• Te duur
  • Luid

Liesje V 23-06-2023

Koffie is lekker en warm . Toestel valt beetje tegen

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

We keken ernaar uit om het toestel te testen . We hadden reeds een Saeco van verschillende jaren oud .
De koffie is heel lekker en ook warmer dan deze die we gewoon zijn , maar de machine maakt zeker niet minder geluid .
Ook het vulgedeelte van de bonen is niet praktisch . Is veel te klein om de bonen er gemakkelijk in te krijgen .
Het systeem om de melk op te schuimen en te reinigen is niet volledig automatisch, maar wel gemakkelijk in gebruik .
Ook is het handig dat je 2 verschillende tassen gelijk kan maken .
De koffie is dus lekker , maar we zijn niet heel overtuigd van het toestel .

Pluspunten

• Warme koffie
  • Het heeft heel wat opties
  • Reinigen van melkopschuimer is gemakkelijk

Minpunten

• Maakt veel lawaai
  • Het vulstation van de bonen is te klein

Nancy 23-06-2023

Melitta Latticia

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Ik heb gedurende een periode dit apparaat mogen testen dankzij review.nl.

- koffie: perfecte maling van de koffiebonen, eenvoudig om aan te passen. Mooie schuimlaag op je koffie
- latte macchiato/ cappuccino: melkschuim goed maar moest deze nog steviger kunnen zou dat voor mij persoonlijk een pluspunt zijn. Spoelen van het melksysteem na gebruik is zeer eenvoudig en snel gedaan.
- handig dat je enkel warme melkschuim en warm water kan kiezen.
- temperatuur van de dranken zijn goed.
- de grote van je kop koffie is eenvoudig te kiezen door de draaiknop.

Het apparaat warmt heel snel op, maakt niet veel lawaai.
Koffie en waterbak kan je makkelijk uit het toestel halen en ledigen/reinigen.
Een heel groot pluspunt is de grote watertank

- op begin is het even zoeken hoe alles werkt. Info in de handleiding is niet heel duidelijk. De app werkt niet goed. Bij de handleiding waar je een QR code kan scannen. Helaas werkt deze niet.

Jeroen 22-06-2023

Zalige koffie

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Ik heb deze Melitta heb ik nu al meer dan een week om te testen.
Om te beginnen is de machine heel makkelijk samen te steken.
Na 5 minuten ben je klaar om je eerste tas koffie te drinken.
De koffie is heerlijk vol van smaak. Het instellen van de intensiteit is redelijk beperkt met maar 3 standjes.
Het onderhoud van de machine is super makkelijk te doen. De rechterkant (als je er voor staat) kan open en zo kan je de hele maal installatie uithalen en reinigen.
De melkopschuimer doet z'n werk ook snel en goed.
Al bij al een zalige koffie machine voor de liefhebber.

Pluspunten

• snelle installatie
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• verbruikt veel water om te spoelen

j*************@h********** 22-06-2023

Aangename koffie-ervaring

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

We mochten de Melita Latticia OT F300-100 testen en waren aangenaam verrast door verschillende punten maar zagen toch ook enkele minpuntjes. De kwaliteit en consistentie van het melkschuim is top, maar we hadden moeite met de koffiesmaak perfect te krijgen. Het is een extreem propere machine, met geweldige automatische spoelfuncties. Dit zorgt voor een ongeëvenaarde netheid, maar hierdoor moet je af en toe ook wel wat langer wachten dan je met een apparaat dat iets minder vaak zichzelf reinigt. Algemeen genomen wel tevreden over het toestel.

Pluspunten

• Zelf bonensterkte bepalen
  • Goed opgeschuimde warme melk

Minpunten

• Elke keer reinigen
  • Geen kleine straffe espresso

k************@g******** 22-06-2023

lekkere koffie met dit apparaat

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Ik was op zoek naar een volautomatische koffiemachine en kwam op deze uit. Ik mocht het uittesten wat me zo goed uitkwam. Ik heb genoten van de lekkere koffie, met 1 enkele knop kan je 1 kopje of 2 kopjes tegelijk zetten. Door een nieuwe pompsysteem is het contact tussen het water en koffie ideaal afgestemd waardoor de koffies aromatischer zijn geworden. De maalgraad kan je hier aanpassen in 5 standen dat je een persoonlijke koffie kan zetten. Dit alles samen met de Italian Preparation Process die alle ingrediënten in de juiste volgorde bestuurt maak je koffie om te genieten!
Door de geïntegreerde melksysteem in het apparaat is het koffiezetten kinderspel. Je kan een melkkannetje gebruiken of de melklans(apart verkrijgbaar) wat heel handig is, gewoon in een brik melk steken en je kan het zo bewaren in de koelkast.
Maar het allerbeste vernieuwing is toch de reiniging. Het geeft zelf aan wanneer het nodig is. Dankzij de app die de reiniging stap voor stap uitlegt is dit zo gedaan. Het melksysteem kan je hier ook gemakkelijk uithalen en spoelen onder de kraan. Zo voelt je koffieapparaat hygiënischer dan de andere apparaten. Via de servicetoets is snel alles gevonden: instellingen, temperatuur, waterhardheid. De filtervervanging is gemakkelijk met het meegeleverde tool.
Ik ben zeer tevreden over de Melitta Latticia OT espressomachine met al zijn functies die alles veel gemakkelijker maken is ie wel zijn prijs waard.

Pluspunten

• mooi model
  • lekkere koffie
  • gemakkelijk in gebruik
  • genoeg mogelijkheden

RUUDVDS 22-06-2023

Prachtig toestel dat aan alle verwachtingen voldoet

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

De afgelopen 2 weken heb ik dit toestel mogen testen. Wat een prachtig toestel met vele mogelijkheden. Het toestel voldoet voor 100% aan onze verwachtingen. Er is een duidelijke handleiding zodat we snel de verschillende mogelijkheden konden uitproberen. Een groot voordeel is dat je zelf de grootte van de tas via een draaiknop kan instellen en de sterkte van de koffie kan bepalen zodat iedereen zijn perfecte koffie kan klaar maken. Het gebruik van de meklkstaaf is eenvoudig in gebruik. Het uiteinde in de melk steken en de perfecte cappuccino of latte kan gemaakt worden. Voordat je koffie gemaakt wordt, wordt het toestel eerst . Indien gewenst kan dit via de instellingen afgezet worden (omdat dit toch wat lawaai maakt) maar ben van oordeel dat dit toch belangrijk is voor hygiëne. Het reinigen van het toestel verloopt eenvoudig en is snel gedaan. Handig om twee tassen koffie gelijktijdig klaar te maken. Klein nadeel is dat het spoelbakje redelijk snel vol is en moet geledigd worden.

Pluspunten

• goede smaak
  • verschillende varianten van koffie
  • keuze grootte van de tassen
  • melkopschuim
  • mogelijkheid om ook warm water te nemen

Minpunten

• spoelbakje snel vol
  • lawaai bij spoelen en maken van koffie
  • prijzig

Tokke 22-06-2023

Een must voor de melkkoffie-liefhebbers!

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

De afgelopen 2 weken heb ik deze koffiezet mogen testen. Kort gezegd: Wat een fijne ervaring en lekkere koffie met dit toestel! Aanrader!!

En wat langer:
Dit toestel gekregen voor een testperiode. Daarnaast heb ik ook de melklans er bij gekregen.
Het toestel installeren was kinderspel, makkelijk om aan te sluiten, duidelijk waar alles in moet en hoe het werkt.
De handleiding er even bij gehaald, en daarin stond zowat beschreven wat ik zelf al dacht: Water in het linker bakje, Bonen in het rechtse bakje, eerste tasje weggieten voor de zekerheid en dan maar koffie zetten.
De koffiezet is intuïtief: Als je een grotere tas koffie wilt, draai je makkelijk aan de knop voor een grotere tas. Liever espresso? Knop naar links.
Ook de verschillende melkaanbieding smaken zeer goed en zien er goed uit. Met de melklans, die er standaard niet bij zit, kan je zeer makkelijk melk-koffies zetten. Je steekt de melklans in de bus en drukt op de cappuccino of Latte knop. Na een 30 tal seconden staat daar je lekkere melk koffie te wachten.

Ook heb ik de app even getest. Eigenlijk kan je dit meer zien als een digitale handleiding, die je kan volgen als je vragen hebt over hoe het werkt, hoe je het machine moet onderhouden of wat te doen bij foutmeldingen. Van foutmeldingen heb ik tot zover nog geen last gehad.
De app heeft me bijgeleerd dat ik de melklans rechtstreeks in een kartonnen brik melk kan 'prikken', en die er zo kan in laten en de melk mooi kan bewaren met lans in de frigo. Goede tip!

Waarom dan de score van 8 en geen 10?
Minpuntjes voor mij zijn, hoewel het beweert om een stille machine te zijn, dat het toch nog steeds redelijk luid is.
Daarnaast is het waterafvoer reservoir redelijk snel vol. Dit komt voornamelijk doordat wij veel melk-koffies drinken, die door middel van stoom warm worden en waarna het water direct wordt afgevoerd.
Ook als de koffiezet in 'slaap' gaat, reinigt die het systeem nog even. En bij de opstart. Dit kan je wel aanpassen geloof ik in de instellingen, maar nog niet gedaan.

Conclusie: Koffie. Lekkere koffie met melk. Ik ben zot op dit toestel en kan het niet meer missen!

Pluspunten

• Makkelijk
  • Goed te onderhouden
  • Intuïtief
  • Goede melkkoffies

Minpunten

• Toch nog luider dan ik had verwacht

m***********@h********** 22-06-2023
Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

het is een complete machine, het is gemakkelijk en klein. ze maakt verschillende soorten koffie, zelfs warme melk en zelfs heet water voor thee. Het is gemakkelijk te gebruiken en nog gemakkelijker schoon te maken. echt ik hou ervan.

h*******@g******** 22-06-2023

Niet slecht, maar kan veel beter

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Onlangs had ik de mogelijkheid om de Melitta Latticia OT espressomachine te testen. Momenteel heb ik een koffiemachine met capsules. Gezien de smaak van een vers gemaakte koffie met bonen nog steeds superieur is waren we dan ook zeer benieuwd naar deze. Jammer genoeg zijn we teleurgesteld in deze machine. Hoewel hij mooi en compact is.
Groot minpunt vind ik zelf, is dat het reservoir enorm vlug geledigd moet worden, na ongeveer 4 tassen koffie. Terwijl het een zeer prijzige machine is, ook is het spoelbakje heel vlug vol.
Prijs-kwaliteit is dit geen goeie aankoop & blijven ik meer fan onze goedkopere capsule machine.

Pluspunten

• warme koffie
  • design

Minpunten

• reservoir is vlug vol
  • weinig smaakverschil met machine met capsule

Zjeppe 21-06-2023

niet tevreden

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

De machine werkt traag en is een watervespiller, na drie tassen dient men het reservoir te ledigen omdat dit vol water zit. ben echt niet overtuigd

Pluspunten

• handig te bedienen

Minpunten

• traag
  • waterverspiller

Renaud1981 21-06-2023

aanrader op vele vlakken

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Dit apparaat heeft mij op vele vlakken kunnen bekoren.Eerst en vooral het design, redelijk strak mooie solide afwerking in kwalitatieve plastic. groot waterreservoir eveneens als het koffiebonen gedeelte.De verschillende programma's zijn met gemak bedienbaar .Van het dagelijkse kopje koffie tot een mooie koffie met melk gevulde latte .Het bijna geruisloos maken van al deze dranken maakt deze ervaring nog prettiger.Dit toestel heb ik nu via review.nl een 3tal weken mogen testen en ben vooral aangenaam verrast. Ik raad bij deze dit toestel zeker en vast aan voor wie een smaakvolle koffie wil.

Pluspunten

• design
  • waterreservoir
  • smaak
  • melkopschuimer

Minpunten

• zijpaneel zonder scharnieren handig
  • onderste bak redelijk snel gevuld met water

luc cornelis 20-06-2023

Een aanrader voor genieters

Ik heb de kans gehad om de Melitta Latticia OT koffie machine te mogen testen

Het melkschuim is dik en warm perfect

Prijs/kwaliteitverhouding : voor zo ver ik heb kunnen vergelijken online behoord dit toestel zeker niet bij de duurste voor al zijn mogelijkheden

Gebruiksgemak: alle functies zijn overzichtelijk en gemakkelijk te bedienen de dubbelle cup functie is praktisch

Aromatische koffiesmaak: in het begin is het proeven en testen welke instelling je lekkerst vind voor mij was het de combinatie van twee functies

Namelijk de espresso en de capputino op stand 1 van de maler perfect voor mij

Het reinigen en onderhouden is simpel en vlot op de melk teut na je moet deze wel een hele tijd spoelen met heet water om later besmettingen te voor komen en gewone spoeling is niet voldoende om dit te voorkomen

Van uit mijn stand punt gezien ik werk dagelijks met melk producten en weet dat een besmetting vlug gebeurd is( ik vind dit een aandacht punt voor de toekomst

De smart ondersteuning is goed maar naar mijn inziens overbodig

Dit is een toestel voor mensen die van een goede kop koffie wil genieten met zijn verschillende mogelijkheden niet voor koffie leuten

Een aanrader voor genieters als me zelf

Wesley M 19-06-2023

Lekkere ochtendkoffie

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Ik heb dit toestel de voorbije dagen mogen testen. Tot op heden zijn wij nog steeds aardig verrast van wat dit toestel allemaal kan.
In vergelijking tot onze vorige koffiezet kan je hier verschillende soorten koffie zetten. Van een Espressotje tot een volwaardige Latte macchiato. Wat ook een voordeel is, dat je 2 tassen tegelijk kan maken van alle types koffie.
We vinden het toestel ook super gebruiksvriendelijk waardoor je in een handomdraai alle functies wel door hebt. Moest je dit niet meteen onder de knie krijgen, is er altijd een handige app beschikbaar. Deze legt interactief de functies van je toestel uit. Moest je de bijgeleverde handleiding kwijt zijn, heb je nog steeds de APP.
Een nadeel vind ik wel dat het toestel een heel kleine lekschaal heeft. Tot nu toe heb ik al meerdere keren water gemorst met hem leeg te maken. Jammer genoeg wordt de melklans niet standaard meegeleverd, deze moet je spijtig genoeg bijkopen.

Pluspunten

• Goede smaak
  • Fraai design
  • mooie schuimlaag
  • 2 koffies tegelijk

Minpunten

• Melklans apart kopen
  • geen waterfilter bijgeleverd

Willem1963 19-06-2023

Koffie als in Italië.

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Dit mooi apparaat doet echt alles wat je er van verwacht. Heerlijke koffie in een handomdraai. Ook de diversiteit aan zet mogelijkheden is super. Niet alleen de aangeboden Koffie, Espresso, Capuccino of latte Masciatto. Door de apart verkrijgbare schuimlans is het ook mogelijk om een heerlijke Wiener melange te zetten door het melkpak te verwisselen met een pak chocolade melk en de capuccino toets te gebruiken. plus, plus, plus dus. Het enige nadeel is dat de lekbak vrij snel vol is.

Pluspunten

• Diversiteit aan koffie keuzes
  • Grote water reservoir
  • Handige schuimlans
  • Stil
  • Spoelt bij aanzetten en uitzetten de leidingen

Minpunten

• Water reservoir snel vol
  • Schuimlans dient apart aangeschaft te worden

BVM 18-06-2023

Heel goede volautomatische koffiemachine

Geschreven voor: Melitta Latticia OT F300-100

Deze Melitta voldoet aan onze verwachtingen, wij hebben deze nu meer dan een week in ons bezit om te testen. hij is mooi, compact en heel stil. Je kan verschillende soorten koffie maken, ristretto, gewone kop koffie, cappucino, caffe latte. ook het melkschuim is geweldig, heel mooi luchtig melkschuim handig dat je via de bijgeleverde atribut deze rechtstreeks in de melkfles kan steken. je kan 2 kopjes tegelijk maken en ook voor de kopjes is het verstelbaar. De watertank kan tot 1,5 liter water. De sterkte kan je regelen via de knop boontjes sterke tot minder sterke koffie. Alles kort samengevat is hij makkelijk te bedienden. Ook heel fijn is dat je gewoon warm water kan nemen voor een tas thee. of enkel melkschuim indien je 2 verschillende soorten koffie wil kan je het melkschuim appart bereiden en in de koffie doen. De koffie is ook heel warm. Het spoelen van de melkschuim darmpje gaat ook heel makkelijk. Om de koffie optimaal te laten smaken gaat de machine bij aan en uit telkens spoelen. daarvoor hebben wij een bakje onder geplaatst. Ook minpuntje de lekbak is heel snel vol en het bakje met koffie ook, maar is heel snel schoongemaakt. Dus dit weegt niet op voor de lekkere koffie die je krijgt. 1 keer per week wordt aangeraden om de zetgroep te spoelen en reinigen en deze gaat ook heel makkelijk. Kort samengevat goede eenvoudig te bedienen koffiemachiene die heel makkelijk te reinigen is en het melkschuimslangetje eveneens. Er zou een app beschikbaar zijn maar deze werkt niet tot nu. Je hebt fantastische koffie door een goede keuze van je bonen.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • heerlijk melkschuim
  • tot 2 koppen tegelijk
  • keuze van je koffiebonen
  • grote watertank en heel stil

Minpunten

• lekbakje snel vol
  • geen